Każdy z nas to zna, kiedy już postanawiamy wybrać się do sklepu jeździeckiego nawet na małe zakupy wychodzimy zawsze obładowani pełnymi siatkami i niestety z pustym portfelem. Obsługa w każdym sklepie zawsze bardzo miła, służy pomocą i poleca każdy produkt niestety nie pomaga nam to w za oszczędzeniu pieniędzy. Kilka prostych wskazówek pomoże wam na pewno w zapobiegnięciu przed kupnem zbędnych artykułów.
1. Zrób listę zakupów
Staraj się przed każdą wizytą w sklepie jeździeckim zapoznać z jego ofertą, zobaczyć dokładnie czy ma to, co potrzebujemy oraz dowiemy się, w jakiej są cenie. Od razu wiemy ile zapłacimy.
2. Patrz na rabaty
W okresie świąt czy wiosennych-jesiennych wyprzedaży wiele sklepów robi duże „wietrzenie” magazynów. Możemy wtedy zaopatrzyć się, w których produkty będziemy potrzebować później, a na pewno kupimy je taniej niż w sezonie przeznaczonym na nie.
3. Zachowaj trzeźwy umysł
To, że wyszła nowa kolekcja czapraków nie oznacza, że musisz mieć je wszystkie. Najlepiej podzielić czapraki na te do treningów, które mogą być tymi gorszymi byle by spełniały swoją funkcję i nie obcierały konia, oraz na te na zawody ładne eleganckie – w nich lepiej nie jeździć na co dzień. Pozostaną dłużej „nowe i pachnące”.
4. Bądź gotowy na wszystko
W sklepie ładne wystawy, kolorowa witryna oraz przede wszystkim masa produktów ułożona kolorystycznie, alfabetycznie, wielkością czy działami nie pomaga w kupnie jedynie najpotrzebniejszych rzeczy. Musimy mieć tego świadomość.
Najlepiej od razu po wejściu do sklepu udać się do ekspedienta z gotową listą konkretnych produktów on nam pomoże w szybkim znalezieniu ich. Zapobiegniecie tym sposobem długim krążeniem po sklepie i nie będziecie „narażeni” na wiele kuszących propozycji.
Najlepiej iść na zakupy samemu. Z własnego doświadczenia wiem, że wybranie się na nie z koleżanką z „branży” wydajemy więcej i kupujemy produkty, które w danym momencie są nam niepotrzebne. Jednak oko osoby obiektywnej ma swoje plusy, doradzi nam na pewno lepiej niż rodzice, którzy nie jeżdżą.
Sprawdzajmy całą ofertę danej firmy. Wiele z nich ma specjalne pakiety lojalnościowe. Gdy długo i regularnie kupujemy produkty jednej firmy możemy ubiegać się o zniżki, darmowe wysyłki czy próbki nowych produktów do przetestowania.
Niektóre firmy mają tę ofertę rabatową, że „kolekcjonuje” się opakowania, paragony czy naklejki, które następnie można zamienić na inne produkty lub dodatkowe rabaty. Warto to sprawdzić na stronie producenta, gdyż nie zawsze sklepy o tym informują.
Nic nie zostaje mi więcej niż tylko życzyć wam powodzenia w oszczędzaniu!
Autor – A. Urbaniec