Startowa Świat Lucky Porady instruktor Chcesz efektów w jeździe? – zacznij ćwiczyć!

Chcesz efektów w jeździe? – zacznij ćwiczyć!

6 min read
0
15
6,537

Jeździectwo to sport ogólnorozwojowy, jeżdżąc poprawiamy wydolność organizmu, poprawiamy kondycje, oraz wzmacniamy mięśnie. Czy jazda dwa razy w tygodniu wystarczy dla poprawy ogólnej sprawności ruchowej? Z pewnością tak, jednak chcąc jeździć lepiej, uczyć się szybciej powinniśmy pomyśleć o czymś więcej.
Na swoim przykładzie zauważyłam, że dodatkowy trening na siłowni bądź kardio bardzo pozytywnie wpływa na ogólną poprawę jakości jazdy konnej. Pomimo, że żyje bardzo aktywnie, staram się nie zaniedbywać treningu na siłowni, dwa lub trzy razy w tygodniu wykonuje trening siłowy, ogólnorozwojowy i dwa razy w tygodniu trening biegowy,
Dla jeźdźców bardzo ważny jest rozwój; mięśni skośnych brzucha, mięśnia prostego brzucha, mięśnia poprzeczne brzucha, przepony, mięśni grzbietu, mięśnia czworobocznego, mięśnia pośladkowego, mięśni wewnątrznych miednicy. Trening rozwijający wszystkie te grupy mięśni to trening mięśni głębokich zwany core stability exercise. Trening ten jest idealnym uzupełnieniem w każdym sporcie. Działa na poprawę prawidłowej postawy i wzmocnienie całej sylwetki. Bez silnych mięśni wewnętrznych nie ma prawidłowej postawy, za to jest ogromne ryzyko kontuzji.
Opisze Wam zestaw ćwiczeń jaki możecie wykonywać samodzielnie w domu, jednak nie ukrywam, że w domu nie ma warunków, nie każdy ma duże lustro w którym może kontrolować pozycje, dobrze na początku swojej przygody z ćwiczeniami, udać się do fitness clubu bądź na siłownie na zajęcia grupowe, gdzie te ćwiczenia z pewnością wykonacie, a instruktor poprawi Wam ewentualne błędy w postawie. Nauczycie się prawidłowo ćwiczyć, a to bardzo ważne, to zmniejsza ryzyko kontuzji.
Ćwiczenia dobrze wykonywać w ciągu po 30 sekund ćwiczeń i 30 sekund przerwy. Ilość powtórzeń zwiększa się z czasem.

Ćwiczenie 1

Podstawą każdego treningu core są różnego rodzaje plank czyli deski. Deska to ćwiczenie w którym opieracie się na przedramionach i na palcach od stóp. Przy czym łokcie są pod barkami, łokcie stykają się z podłożem pod kątem 90 stopni, ramiona, biodra i pięty tworzą jedną linie, miednica lekko podwinięta. W trakcie wykonywania ćwiczenia należy mocno napiąć mięśnie brzucha tak by nie obciążać kręgosłupa.

Ćwiczenie 2

Deska boczna na przedramieniu. Całe ciało jest w jednej linii. Nie przegięte w żadną stronę. Nogi oparte jedna o drugą. Wykonujemy to ćwiczenie na jedna potem na drugą stronę.

Ćwiczenie 3

Siadasz na macie, plecy proste, nogi ugięte uniesione, w dłoniach trzymasz obciążenie np. butelkę wody, napinasz mięśnie i przenosisz ciężar z jednej strony na drugą.

Ćwiczenie 4

Kładziesz się na brzuchu, ramiona wyprostowane nad głową, patrzysz w podłogę, głowa na przedłużeniu kręgosłupa, Unieś klatkę piersiową, ściągnij łopatki, zepnij pośladki i unieś nogi, wytrzymaj.

Ćwiczenie 5

Wykonujesz pozycję deski i naprzemiennie podnosić prosta nogę. Staraj się by biodra nie zmieniały położenia.

Ćwiczenie 6

Wykonaj klęk podparty, napnij brzuch, dłonie pod barkami. Unieś rękę i przeciwległą nogę i wytrzymaj 3 sekundy i zmiana. Ważna by miednica nie zmieniała swojej pozycji.

Ćwiczenie 7

Wykonujesz pozycję deski i na przemiennie przyciągasz kolano do łokcia i prostujesz nogę.

Ćwiczenia Core powinny być wykonywane technicznie i zgodnie z instrukcjami, jeżeli czujecie, że system 30/30 jest dla Was zbyt ciężki lepiej zacząć od krótszych sesji ćwiczeń. Tylko poprawne ich wykonanie przynosi efekty. Nie liczy się ilość powtórzeń a ich jakość. Zapraszam Was do ćwiczeń to naprawdę daje efekty, odczujecie to już po miesiącu wykonywania ich 3 razy w tygodniu.

Nazywam się Katarzyna Zawalska-Furtak. Swoją przygodę z końmi rozpoczęłam jako mała dziewczynka, szybko stała się to moją pasją, a teraz także sposobem na życie. Kurs instruktorki ukończyłam w 2003 roku w Lewadzie. W 2007 roku ukończyłam studia podyplomowe Hodowla Koni i Jeździectwo na Uniwersytecie Rolniczym we Wrocławiu, oraz kurs sędziowski w Lesznie. Obecnie pracuje jako instruktor rekreacji w zaprzyjaźnionej stajni. Prowadzę także treningi dla osób indywidualnych posiadających własne konie. Zajmuje się przygotowaniem do odznak jak i do egzaminu na trzecia klasę sportową. Czynnie sędziuje, posiadam druga klasę sędziowską w skokach przez przeszkody. W 2016 roku zostałam wybrana do kolegium sędziów w województwie śląskim.

Załaduj więcej powiązanych artykułów
Załaduj więcej artykułów tego autora Kasia
Załaduj więcej w instruktor

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Zajeżdżanie młodych koni.

               …